Honnan tudják, milyen autóra van szükségem, avagy lehet személyre szabott a flottakezelés?
Amikor ezt a kérdést felteszik a cégeknek, szinte mindenki egy optimális középkategóriás autóra gondol. Semmi speciális, mondván: „a mi cégünknél nem olyan fontos az autó”. Amikor azonban jobban megvizsgálják a céges autó kérdéskörét, kiderül, hogy az autónak mégis cégre szabottan rendkívül sok speciális tulajdonsággal kell rendelkeznie.
Gondolkodott már azon, hogy egy autónak mennyit kell futnia? Mennyi időnként kell javítani? Mennyibe kerül egy átlagos szerviz? Mennyire térnek el egymástól ez egyes autók fenntartási költségei? Mennyire gyakran hibásodnak meg, mennyire lopják előszeretettel?
S ki fog mindezekre a kérdésekre válaszolni? A katalógusokból, tesztekből hiába tájékozódunk, hiába kérdezzük meg a márkakereskedőt, soha nem fogunk választ kapni olyan kérdésekre, amelyekből kiderülnének a rejtett hibák, vagy az extra költségek.
A flottakezelő cégek ezzel szemben több száz, olykor több ezer különböző típusú és életkorú autót kezelnek. Ők a gyakorlatból pontosan meg tudják mondani melyikkel, milyen problémák vannak, melyiknek mennyibe kerül egy átlagos szervize, milyen a futásteljesítménye, adott futamidő alatt körülbelül hány garnitúra gumiabroncs fog elkopni, azok közül is melyik márkát érdemes megvenni. Ezek alapján az egész élettartamra vetítve már jó előre ki lehet számolni, hogy a cégnek melyik gépjárművet éri meg megvenni és üzemeltetni.
Városi legendák keringnek a német autók megbízhatóságáról, vagy a franciák hányavetiségéről. Milyen jó lenne, hogyha nem ezek alapján, hanem valós adatok birtokában lehetne dönteni. Ráadásul mivel a flottakezelő vállalja az tőkebefektetést, a cég gondolkozhat egy magasabb presztízsű, hosszabb távon megtérülő autóparkban is.
Az autó kiválasztása nagyon fontos - még ha csak egy autóról van is szó -, de nem mindegy hogy ezt milyen pénzügyi konstrukciók segítségével érheti el, és az sem, hogy ezt esetleg a jelenleginél jobb konstrukciók keretében is megtehetné.