Saját autó, lízing, tartós bérlet, vagy valami teljesen más?
Sokszor ragaszkodunk a saját tulajdonhoz, hiszen ami nálunk van, az a miénk, az elvehetetlen. De valamiről mintha megfeledkeznénk közben. A járműpark értékvesztéséről, továbbértékesítési nehézségeiről, a tőkeelvonásáról. Nagyon ritka esetben lehet nyugodt szívvel javasolni, hogy egy cég vagy magánszemély saját autó vásároljon. Ezért találtak ki olyan pénzügyi konstrukciókat, ahol a gépjármű üzemeltető cég fekteti be a tőkét, vállalja a kockázatot. A cégnek nem kell jelentős összegeket elkülönítenie, kivonnia a termelésből, elég, ha csak az autók után a havi átalánydíjat fizeti, amely költségként leírható.
2011. november 21-én a Magyar Országgyűlés elfogadta a tartós bérleti konstrukcióban finanszírozott gépjárművek bérleti díj áfájának visszaigénylésére vonatkozó jogszabályt. Így volt ez 2008 előtt is, azzal az el nem hanyagolható különbséggel, hogy akkor a Bérbeadó még nem igényelhette vissza az autók beszerzési értékének áfáját, így a finanszírozás bruttó árra vetült. 2012.01.01-től a Bérbeadó részére változatlanul visszajár az eszköz árának általános forgalmi adója, így a konstrukció nettó alapokra épül, s emellett pedig a Bérlő is visszaigényelheti a havi bérleti díj áfáját.
Emellett a flottakezelő cégek nem csupán egy finanszírozási formát jelentenek, hanem attól sokkal többet. A céges flotta felügyelete nem áll meg a finanszírozásnál, ellenkezőleg, éppen ott kezdődik. A gépjárműveket teljes körűen és szakértelemmel üzemeltetik, szervizelik, optimalizálják, fenntartják, és a futamidő végén segítenek a továbbértékesítésben vagy cserében. Vagyis egy komplex szolgáltatásról van szó, amely végigkíséri az autók életútját. Ráadásul a gépjármű üzemeltető cégen keresztül Ön még további előnyökhöz is juthat: az autóvásárlásnál érvényesítheti a mennyiségi kedvezményeket, a szervizköltségekben a lehető legjobb árakat kapja, az autópark cseréjekor pedig ők keresnek vevőt, vagy veszik vissza a használt autókat.
A folytatásból kiderül, hogy hogyan lehet százezreket, vagy akár milliókat megtakarítani flottakezeléssel, akár egy autó esetén is. És az is, hogy vajon egyformák-e a flottakezelők és mi a lényeges különbség a szolgáltatásokban.